Amazon doreste o copie a „semnaturii palmei””

Nemultumit de ideea de a introduce o drona de supraveghere zburatoare in casele clientilor, behemoth-ul de supraveghere a anuntat un plan de scanare si stocare a „semnaturii unice a palmei” a unui numar nespus de americani. Numita Amazon One, compania spera ca reteaua de scanere va servi intr-o zi ca o forma de identificare generala.

Nu ar trebui sa participi absolut.

De la introducerea Apple Touch ID in 2013, urmata de Face ID in 2017, multi oameni au devenit desensibilizati la utilizarea datelor biometrice ca forma de identificare. In timp ce aceste forme de identificare biometrica au propriile lor dezavantaje, Amazon One este diferit. Conceput ca un sistem de plata si autentificare fara contact, Amazon One se bazeaza pe imagini scanate ale mainilor clientilor.

Spre deosebire de Face ID, care stocheaza „reprezentari matematice” ale fetei tale pe dispozitivul tau personal, scanerul Amazon One trimite „imagini” in cloud.

Amazon prevede o utilizare larga pentru Amazon One – o utilizare nelimitata la cele doua magazine Amazon Go din Seattle unde tehnologia a fost lansata.

„In majoritatea mediilor de vanzare cu amanuntul, Amazon One ar putea deveni o optiune alternativa de plata sau card de loialitate cu un dispozitiv de la ghiseu langa un sistem traditional de punct de vanzare”, explica postarea pe blog a companiei. „Sau, pentru a intra intr-o locatie precum un stadion sau pentru a intra la locul de munca, Amazon One ar putea face parte dintr-un punct de intrare existent pentru a accesa locatia mai rapid si mai usor.”

Amazon a evidentiat faptul ca tin cont de confidentialitatea clientilor in postarea de pe blog, promitand ca „[ia] in serios securitatea si confidentialitatea datelor” si ca utilizatorii Amazon One nemultumiti pot „solicita stergerea datelor asociate cu Amazon One [.]”

Intrebarea la care nu reuseste sa raspunda suficient este insa de ce oricine ar trebui sa aiba incredere intr-o companie precum Amazon – care, demn de remarcat, nu este straina de scandalurile de confidentialitate – cu datele lor biometrice.

Cand Amazon a dezvaluit in mod eronat adresele de e-mail ale clientilor in 2018, acei clienti afectati ar putea pur si simplu sa abandoneze acele adrese si sa mearga mai departe. Cu toate acestea, schimbarea mainilor s-ar putea dovedi a fi ceva mai dificila.