Ce se intampla cu functia de Live de pe Facebook?

Facebook nu va mai plati editorilor pentru a crea videoclipuri pe Facebook Live.

Efectuarea de bani de pe Facebook Video live nu mai poate fi un plan sustenabil, acum ca gigantul social media a decis sa nu mai plateasca editorilor si producatorilor de video pentru a produce continut pentru fluxul de stiri.

Initial, editorii au fost despagubiti pentru producerea unui numar fix de minute pentru a primi un salariu de pe Facebook; aceste minute ar putea veni fie din videoclipuri, fie la cerere sau in direct. Videoclipurile la cerere trebuie sa aiba o durata de cel putin 90 de secunde, in timp ce videoclipurile live au avut un minim de sase minute.

Motivul acestor cadre temporale? Acestea sunt cerintele minime pentru ca Facebook sa testeze intreruperile anunturilor la mijlocul anului, desigur.

Decizia de a pune capat programului se spune ca afecteaza aproximativ 300 de editori, printre care celebritati si alti producatori de continut. In timp ce majoritatea acestor tranzactii sunt expirate la sfarsitul anului 2017, unele contracte ar putea trece pana la inceputul anului 2018.

Gigantul social media a inceput sa plateasca creatorii de videoclipuri in 2016, initial alocand 50 milioane dolari pentru a plati 140 de companii si persoane fizice anual.

Cu toate acestea, Facebook Live nu a functionat destul de bine (cel putin pentru agentii de publicitate) asa cum era de asteptat, si, ca urmare, compania isi schimba in totalitate atentia.