Google inceteaza sa partajeze datele utilizatorilor Android

Google pune capat unui serviciu care a avut ca distribuie date Android cu operatorii de telefonie wireless la nivel global pentru a-i ajuta sa inteleaga mai bine acoperirea retelei, a confirmat compania.

Serviciul Mobile Network Insights, lansat de Google in 2017, dar care a trecut in mare masura neobservat pana in prezent, a fost menit sa ii ajute pe transportatori sa-si planifice sau sa-si modernizeze retelele wireless, aratandu-le puterile semnalului si viteza de conectare in zonele lor de acoperire. Cu toate acestea, compania a decis acum sa puna capat ofertei de servicii gratuite, din cauza temerilor ca ar putea atrage controlul utilizatorilor si al organismelor de reglementare.

Datele despre locatie, in special, au fost un subiect popular in ultimii cativa ani, dupa ce s-a aratat ca retelele americane partajau date despre locatie in timp real cu terti. De asemenea, Google a fost lovit de propriul sau scandal de date despre locatii, dupa ce s-a aratat ca inca urmareste utilizatorii chiar si atunci cand opresc functia de localizare.

Facebook detine un serviciu similar

Google nu este singura companie care a distribuit date de acoperire cu operatorii de transport. Serviciul Facebook „Actionable Insights”, lansat anul trecut, impartaseste date de conectivitate similare cu aproximativ 100 de operatori diferiti din 50 de tari din lume. Se pare ca distribuirea datelor Facebook este chiar mai mare decat Google, deoarece include si date demografice si interese personale.

Cand a fost contactat pentru comentarii, un purtator de cuvant Facebook a declarat: „Facebook a anuntat public acest program si l-a proiectat cu grija pentru a proteja confidentialitatea oamenilor”. Dar daca Google se ocupa de atitudinea autoritatii de reglementare fata de servicii ca acestea, atunci Facebook s-ar putea confrunta cu un control suficient de curand.

Este de remarcat faptul ca Google a luat decizia de a opri serviciul, in loc sa riste provocarea unui scandal. In prezent, exista solicitari de noi reglementari privind confidentialitatea datelor in SUA. Practicile de date ale marilor companii tehnologice sunt puse la microscop, iar Google pare sa examineze propriul comportament intern inainte de a face noi modificari.