Microsoft vrea sa ii ofere lui Yammer o noua fateta

Candva una dintre cele mai populare aplicatii social media a companiilor, primeste un redesign si un nou accent pe comunitati, dar se confrunta cu concurenta de genul Slack si chiar cu Microsoft Teams.

Desi Team poate fi punctul central al strategiei actuale de colaborare Microsoft in aceste zile, Yammer – reteaua de socializare pentru companii pe care a achizitionat-o in 2012 pentru 1,2 miliarde de dolari – nu a fost lasata exact sa se piarda. .

De fapt, Microsoft a dezvaluit un redesign complet a retelei sociale pentru intreprinderii la conferinta Ignite de anul trecut, oferind o noua interfata de utilizator bazata pe sistemul de design fluent al Microsoft, recomandari inteligente privind fluxurile de stiri si o integrare mai stransa cu Outlook, SharePoint si, desigur, Teams .

„New Yammer”, asa cum il numeste Microsoft, ar trebui sa fie disponibil utilizatorilor in acest an.

In timp ce Yammer a fost vazuta anterior ca un instrument de colaborare si comunicare, accentul sau a fost perfectionat in trei domenii, a declarat Murali Sitaram, directorul general Yammer. „Unul este despre construirea unei comunitati la scara intre organizatii. Al doilea este impartasirea si valorificarea cunostintelor inerente oamenilor care comunica si colaboreaza in cadrul organizatiilor. Iar a treia este sa ne asiguram ca putem angaja lideri si angajati la scara. ”

Investitia continua a companiei in Yammer ca o entitate separata contrasteaza cu alte aplicatii Microsoft care au fost prelevate de Team – in special Skype for Business. Aceasta tendinta a dus la intrebari despre viitorul lui Yammer.

Dar aparent Microsoft considera ca este o modalitate distincta de a conecta comunitati mai mari de lucratori cu informatii long tail pe care sa le partajeze, mai degraba decat grupurile mai mici mai predispuse sa foloseasca Team pentru comunicare imediata.

„Intrucat o discutie sau o conversatie in cadrul Team nu mai exista in 24 de ore, conversatiile Yammer pot fi gasite chiar si de acum sase luni sau un an.”

In timp ce unii utilizatori s-ar fi putut astepta ca Team sa „canibalizeze” Yammer, articuland diferenta dintre cei doi fata de clientii Office 365 a ajutat la adoptarea. „Cresterea Yammer a decolat datorita acestei claritati. Clientii graviteaza spre Yammer pentru mai multe dintre acele scenarii de sus in jos, de la lideri pana la angajati pana la comunitati largi, in timp ce Tean se refera mai mult la echipele de conectare a adoptiei de stanga -dreapta. ”

Chiar si asa, Microsoft se confrunta cu o provocare semnificativa pentru castigarea avantului pentru Yammer, avand in vedere concentrarea recenta asupra Team si o schimbare mai larga catre colaborarea in echipa, a declarat Angela Ashenden, analist principal la CCS Insight.

„Yammer este pozitionata in mod clar ca o comunitate, o platforma de cunostinte si de implicare – Team este destinat unor echipe de lucru concentrate, Yammer este pentru comunicarea corporativa si schimbul de cunostinte la nivel de companie”, a spus ea.