Reclamele la mastile medicale continua sa apara pe retelele de socializare

Mastile medicale pentru fata continua sa fie listate pe Facebook, Instagram si Google pentru preturi umflate, in ciuda promisiunii de catre gigantii tehnologici de a se axa pe reducerea preturilor, potrivit unui raport.

Atat Facebook, cat si Google au anuntat interdictii temporare privind listarile de comert pentru mastile de fata la inceputul acestei luni, dupa ce oamenii au incercat sa profite de lipsurile rezultate din pandemia de Covid-19.

O revizuire a Proiectului Transparenta Tehnica (TTP) de la instituirea interdictiei a gasit peste 130 de pagini de Facebook care ofera masti de fata medicale de vanzare.

„Facebook este plin de pagini care ofera masti de fata si incearca sa valorifice temerile legate de pandemia coronavirusului”, a scris TTP intr-o postare pe blog.

„Toate paginile au fost localizate cu usurinta in cautarile de pe Facebook pentru termeni precum„ masca corona „, ” N95″ si ” masca chirurgicala”. Recenzia a gasit exemple similare pe Instagram detinut pe Facebook, precum si anunturi de masca de fata difuzate de Google pe o varietate de site-uri web. ”

Raportul a mentionat ca Facebook ia o taxa pentru tranzactiile procesate prin intermediul platformei sale, ceea ce inseamna ca, compania poate beneficia de vanzari.

Facebook a declarat ca a eliminat milioane de anunturi si inregistrari pentru masti de fata, apa de dezinfectare a mainilor, dezinfectarea servetelelor si truse de testare coronavirus, de cand Covid-19 a fost declarat de urgenta pentru sanatatea publica.

„Facebook este concentrat pe prevenirea exploatarii acestei crize pentru castig financiar”, a declarat un purtator de cuvant al Facebook pentru The Independent.

„Desi aplicarea nu este perfecta, am pus la dispozitie mai multe mecanisme de detectare automate pentru a bloca sau scoate aceste promovari de pe platforma noastra.

Facebook a remarcat ca a luat o serie de masuri ca raspuns la pandemia coronavirusului, care pana acum a depasit mai mult de jumatate de milion de cazuri confirmate in intreaga lume.

O serie de functii noi au fost implementate in ultimele saptamani pentru a combate raspandirea dezinformarii pe retelele de socializare.

In urma conversatiilor dintre CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg si Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS), a fost creat un nou serviciu pe aplicatia de mesagerie WhatsApp, detinuta de Facebook, pentru a furniza informatii din surse oficiale.

Gigantul social media a spus ca acesta si alte servicii de pe Facebook si Instagram au directionat pana in prezent peste 1 miliard de persoane catre resursele autoritatilor din domeniul sanatatii.

De asemenea, Facebook a facut o donatie de 720.000 de masti de fata la inceputul acestei saptamani pentru a ajuta lucratorii din domeniul sanatatii de urgenta, desi acest lucru a determinat intrebari despre motivul pentru care Facebook si-a pastrat rezervele atat de mult timp pe fondul unei pandemii globale.