Vanzarile modelului Galaxy S9 nu sunt atat de impresionante

Prin comparatie, Galaxy S7 a fost cel mai bine vandut smartphone Samsung vreodata. A fost lansat in 2016 si a vandut aproximativ 50 de milioane de unitati. Galaxy S7 a fost, de asemenea, primul telefon din istoria companiei Samsung lansat cu doua dimensiuni diferite de afisare – similar cu strategia Apple folosit in 2014 cu iPhone 6 si 6 Plus.

Daca Galaxy S9 este atat de mare – si credem ca este – atunci de ce nu ii cumpara mai multi oameni?

Raspunsul nu trebuie sa va surprinda: Oamenii isi tin mai mult pe telefoanele existente, in timp ce asteapta caracteristici mai convingatoare pentru a-i stimula sa faca upgrade la unul nou.

Exista o supra-saturatie pe piata smartphone-urilor chiar acum. Telefoanele au devenit atat de bine bune, cu tot mai multe materiale si caracteristici premium din ce in ce mai putine pentru a face upgrade in fiecare an sau chiar la fiecare cateva ani. In plus, oamenii cheltuiesc mai mult pe telefoanele lor – deci ar trebui sa dureze mai mult.

Luati Galaxy S9 si comparati-l cu predecesorul sau, Galaxy S8. Diferentele nu sunt chiar uriase. S9 are o camera mai buna, un cititor de amprente mai bine pozitionate, mai multe functii de detectare a fetei si deblocarii irisului, difuzoare stereo si, err, AR Emoji.

Toate aceste caracteristici se imbunatatesc pe S8, insa restul experientei telefonului este aproape identica. Designul este in mare parte acelasi. Software-ul Android este in mare parte acelasi. Deci, ce stimulent are un proprietar de S8 pentru un telefon nou?

Vanzarile slabe de la Galaxy S9 se vor manca in profiturile trimestriale ale Samsung, potrivit Financial Times. Samsung se asteapta sa inregistreze primul sau declin al profitului – in scadere cu 5,4% fata de ultimul trimestru – in sapte trimestre, cu vina pe care o va avea in mare masura vanzarile slabe ale S9. Cu toate acestea, profiturile se asteapta sa creasca cu 5,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut.